Vardagslyx

Att kunna gå ut på altanen och hämta in en sån här är verkligen vardagslyx!

Jag sa redan förra året att jag skulle byta ut både altantaket och altangolvet i sommar men energin fanns liksom inte efter det där viruset kom in i mitt liv i mars (vilket det nu var). Har dessutom börjat känna mig ”rivig” i halsen igen och hostar. Oh the joy att ha kasst immunförsvar!

Om jag ska se något positivt med att eventuellt åka på en förkylning (eller nåt) igen så har jag faktiskt ett gäng böcker kvar att läsa.

Första september. Sommaren har känts lång och jag håller fast vid att den ännu inte är slut även om det nästan kryper ner till nollan ute på nätterna. Har hållit mig i Värmland och Dalarna i sommar men nästa vecka ska jag faktiskt till Stockholm för att utbilda ett par kollegor igen. En snabbvisit förvisso men ändock.

Att vara ledig ger ju tid för eftertanke och jag har bläddrat i gamla fotoalbum under semestern. Nostalgiskt strukit med fingrarna över bilder på mormor och morfar, påmints om en sorglös tid, minnen från en evighet sen. Jag kan fortfarande bli arg över att morfar togs ifrån mig (givetvis även resten av familjen) så tidigt. Min trygga punkt i livet som barn, min idol.

Gissar att mamma klippt mig innan fotograferingen… 🙂

Hemma hos mormor och morfar. 

I S:t Annas skärgård. Ett av de tre ställen där morfar byggde hus. De där flytmojängerna var faktiskt inte jättebekväma minns jag. Skar upp i armhålorna…

Oj, rubriken var vardagslyx men jag drabbades visst av lite nostalgi. 🙂

Kan ju dra till med en till vardagslyx-grej bara för att väga upp lite –

Att jobba hemifrån har ändå varit positivt i ren arbetsmiljöaspekt. Jag har ingen skolgård precis utanför fönstret hemma, jag kan ta mina lunchpromenader i skogen istället för längs med E18 och när arbetsdagen är slut har jag tid att ta en cykeltur, sy lite eller läsa en stund innan det är dags för middag.

Just det! Jag har fått en cykel! Mamma köpte en ny så hennes gamla treväxlade är nu min. 🙂 Måste bara köpa en lampa, skruva loss handbromsen (som inte gör en enda människa glad med sitt glappande gnäll) och det viktigaste av allt; en hjälm!

2 reaktioner till “Vardagslyx

  1. Visst är det härligt med egenodlade grönsaker! Själv fick jag inga i år, misslyckades med tomatplantorna…

    Kul med gamla bilder igen, gillar speciellt uppsynen på första fotot! 😀

    Hoppas att du mår bättre så här en vecka senare, och slipper fler eländiga virus!

    Gilla

    1. Mina gurkor verkar trivas på altanen, blir nog altanodling nästa år också. Ska försöka få till paprikor också. 🙂

      Ja, det var en bekymmerslös tid!

      Tyvärr verkar det inte avta. Hostar, har ont i bröstet och magen så det är bara gilla läget och inse att det nog inte blir någon mer träning i år. 😦

      Nåja, cyklade en sväng igår i alla fall, det var skönt men jag måste verkligen skaffa en hjälm! 😀

      Gilla

Lämna en kommentar